ciało, Motywacja

MIESIĄC DO WAKACJI – co ćwiczyć aby poprawić swoją sylwetkę

Jeżeli chcesz osiągnąć dobre, a przede wszystkim stałe efekty w swojej sylwetce, to dieta musi iść w parze z aktywnością fizyczną. Wiele razy widziałam jak ktoś zaczyna dietę, zazwyczaj prawie głodówkę, a po czasie kończyło się to na efekcie jojo i ogólnym zniechęceniu. Idąc tym tropem nie dość, że wydłużysz czas zrzucania kilogramów, to jeszcze nadmiar może wrócić szybciej niż się spodziewasz. Natomiast osobom, które połączyły zdrową dietę z aktywnością, udało się poprawić swój wygląd na stałe, a nie krótką chwilę. Co ćwiczyć aby szybko schudnąć lub ujędrnić ciało?

Od tego jakie chcesz osiągnąć efekty, będzie zależał Twój trening. Powinnaś ustalić sama ze sobą na czym w tej chwili chcesz się najbardziej skupić. Jeżeli zależy Ci na zrzuceniu zbędnych kilogramów, najważniejsze będą dla Ciebie ćwiczenia aerobowe. Jeżeli chcesz ujędrnić jakąś partię ciała, to ćwiczenia siłowe. Dzięki temu Twoje wysiłki będą celowe i osiągniesz efekty oraz nie zmarnujesz swej energii na rzeczy, które w twoim wypadku przyniosą niewielki skutek.

Jak ćwiczenia wpływają na skórę?

Na początek przyda się trochę motywacji w postaci kilku faktów, które mówią o tym jakie korzyści niosą za sobą ćwiczenia fizyczne.

  • w skórze intensywniej zaczyna się wytwarzać kolagen, zwiększając gęstość skóry. Poprawia się jej elastyczność i jędrność.
  • poprawia się krążenie krwi, skóra jest bardziej bogata w składniki odżywcze, a to oczywiście przedkłada się na jej zdrowy, estetyczny wygląd.
  • nasze tkanki są dobrze natlenione, więc wyglądamy promiennie i zdrowo.
  • zmniejsza się cellulit
  • uprawiając aktywność fizyczną zwiększamy swój metabolizm, ciało oczyszcza się z toksyn, a także wolnych rodników. Ćwicząc dłużej pozostaniesz młoda!
  • ćwiczenia sprawiają, że jesteśmy bardziej świadomi swojego ciała, mamy zgrabną, prostą postawę oraz ładniej się poruszamy, a to daje nam +10 do wyglądu w stroju kąpielowym (w końcu nie sama sylwetka się liczy ale też to jak się poruszamy) 😀

Co ćwiczyć?

To już tak jak wspomniałam na wstępie, zależy od efektów jakie chcemy uzyskać. Jeżeli chcesz szybko zrzucić kilogramy i ogólnie wzmocnić ciało, to polecam Ci ćwiczenia z Ewą Chodakowską. Ona sama zapewnia, że po Jej treningach, już po miesiącu można zobaczyć pierwsze efekty. Bardzo szybkie efekty pozwala osiągnąć również tabata. Musisz tylko pamiętać, że to rodzaj ćwiczeń dla osób już trochę zaprawionych w boju. Jeżeli jesteś początkująca to zacznij od czegoś innego. Świetnie na spalanie wpływa pływanie, bieganie, jazda na rowerze, na orbitreku, taniec – może to być zumba lub inne, aerobik. Możesz łączyć kilka rodzajów aktywności wtedy efekty będą jeszcze lepsze.

Jeżeli chcesz wyrzeźbić, ujędrnić sylwetkę lub „nabrać kształtów”, masz problem z nadmiarem skóry na brzuchu lub obwisłą skórą ramion, wybierz ćwiczenia siłowe. Nie jestem trenerem dlatego nie będę się tu mądrzyć i podawać przykładów konkretnych ćwiczeń. Zapraszam Cię na moją tablicę na Pintereście, gdzie znajdziesz mnóstwo przykładowych ćwiczeń na konkretne partie ciała lub całych treningów przygotowanych przez osoby, które się na tym znają. Kliknij w zdjęcie poniżej:

Wybierz aktywność, którą lubisz

Serio. Jeżeli nienawidzisz biegać i codziennie rano będziesz musiała się do tego zmuszać, to najprawdopodobniej nie wytrwasz w swoim postanowieniu. Ćwicz to co lubisz ćwiczyć. A może w ogóle nie lubisz tej całej gimnastyki i żmudnych powtórzeń? Taniec będzie dla Ciebie świetną alternatywą! Nawet nie zauważysz kiedy godzina minęła, a kalorie lecą 🙂 Wybierz taką porę na aktywność, która jest dla Ciebie dogodna i kiedy dobrze się czujesz. To, co jest ważne, to nie wizualizuj sobie przed ćwiczeniami jak bardzo Ci się nie chce i jak bardzo się spocisz i zmęczysz. Takie myślenie zniechęca. Po prostu działaj. Kiedy przychodzi pora na ćwiczenia, wyłącz myślenie i rób 🙂 Mi pomaga włączenie sobie energicznej muzyki i skupienie się na niej.

Jak często?

Być może teraz zastanawiasz się jak często powinnaś wykonywać ćwiczenia, by zauważyć efekty. Wszystko zależy od tego, co trenujesz. Na ogół mówi się o min. 3 razach w tygodniu (szczególnie jeżeli chcesz zobaczyć w miarę szybkie efekty) ale to wszystko zależy co ćwiczysz, na jakim stopniu zaawansowania jesteś i w tym kontekście powinnaś szukać dodatkowych informacji. Najważniejszy jest dobry plan, konsekwencja i REGULARNOŚĆ. Jeżeli będziesz regularna w tym co robisz, to efekty będą tylko kwestią czasu, one na pewno przyjdą. Jeżeli natomiast w jednym tygodniu zrobisz spontaniczny trening 3 razy, a w kolejnym ani razu, to najprawdopodobniej efekty będą nikłe lub żadne. Konsekwencja popłaca!

Zaplanuj

Bez dobrych planów, najlepsze pomysły legną w gruzach. Jeżeli nie zaplanujesz ćwiczeń na konkretny dzień i porę, będziesz je przekładać. Zawsze będzie do zrobienia coś ważniejszego. Znam to z autopsji 😉 Mimo, że lubię ćwiczyć i do treningów nie muszę się zmuszać, to jednak jeżeli ich nie zaplanuję, zazwyczaj zostają wypchnięte przez inne „ważniejsze” rzeczy. A przecież, to sport powinien być dla nas mega ważny. Chcemy się cieszyć zdrowym duchem i ciałem jak najdłużej! Prawda? Pomyśl ile czasu w tygodniu możesz przeznaczyć na trening i w jakich dniach. Zapisz to sobie.  Teraz Twoja szansa na realizację i osiągnięcie ładnego ciała zdecydowanie wzrosły 🙂

Odpoczywaj

Pamiętaj, odpoczynek jest tak samo ważny jak trening. Ciało potrzebuje czasu na regenerację po ćwiczeniach. Wysypiaj się. Nie rób treningów codziennie bez przerwy. Jeżeli bolą Cię mięśnie, to dobrze jest dać im dzień przerwy, odpocząć, zadbać o dietę. Organizm w tej chwili buduje nasze ciało. Tak. Kiedy ćwiczysz to można powiedzieć, że Twoje ciało jest niejako w budowie. Skądś ubywa (tłuszcz), gdzieś przybywa (mięśnie). Organizm musi mieć z czego budować, więc dbaj o witaminy, mikroelementy, węglowodany i białko w diecie, które są niczym cegiełki dla Twego ciała.


Jak u Ciebie z aktywnością fizyczną? Ćwiczysz coś? Lubię treningi siłowe i skakanie na skakance, a Ty?
Powodzenia!

Dodaj komentarz